Historia

 

Historia

Cummins jest wielonarodowym przedsiębiorstwem, które działa i obsługuje klientów na całym świecie. Jednocześnie utrzymuje silny związek z centralą firmy w stanie Indiana.

Korzenie Cummins tkwią w gruncie czerpiącym z innowacji, wytrwałości i zaangażowania na rzecz społeczeństwa. Przedsiębiorstwo zostało założone w Columbus w Indianie w 1919 r. jako Cummins Engine Company i nosiło imię Clessie Lyle Cumminsa. Nowo powstała firma należała do pierwszych, które dostrzegły komercyjny potencjał niesprawdzonej technologii silników, wynalezionej dwie dekady wcześniej przez Rudolpha Diesla.

Szczęśliwie dla Clessie Cumminsa, mechanika samouka i wynalazcy, jego wizję podchwycił ktoś, kto dysponował środkami finansowymi dla jej urzeczywistnienia. Był to William Glanton Irwin, odnoszący sukcesy lokalny bankier i inwestor, który już wcześniej zapewnił wsparcie finansowe działalności Cumminsa związanej z mechaniką samochodową i jego warsztatu mechanicznego.

Po dekadzie prób, w czasie której silnikowi wysokoprężnemu nie udało się osiągnąć komercyjnego sukcesu, przebłysk marketingowego geniuszu Clessie Cumminsa pomógł uratować firmę. Cummins zainstalował silnik wysokoprężny w używanej limuzynie Packarda i w Boże Narodzenie 1929 r. zabrał W.G. Irwina na przejażdżkę w pierwszym amerykańskim samochodzie zasilanym silnikiem Diesla. Entuzjazm Irwina dla nowego silnika skutkował zastrzykiem gotówki dla firmy, co pomogło w nadchodzących latach pobić szereg rekordów prędkości i wytrzymałości − włącznie z wyczerpującym przejazdem na trasie 13 535 mil na torze Indianapolis Motor Speedway w 1931 r. Dzięki takim wyczynom Cummins został dostawcą silników dla branży samochodów ciężarowych.

Sam rozgłos nie mógł jednak zapewnić przedsiębiorstwu sukcesu; Cummins potrzebował niezawodnych wyrobów i solidnej organizacji biznesu. W 1933 r. firma wprowadziła na rynek model H, mocny silnik dla transportu, który zapoczątkował mającą odnieść największy sukces rodzinę silników. J. Irwin Miller, wnuk brata W.G. Irwina, został dyrektorem naczelnym firmy w 1934 r. Dzięki niemu na przestrzeni kolejnych czterech dekad przedsiębiorstwo zyskało międzynarodowe znaczenie. Wprowadzając na rynek wysokiej jakości wyroby poprzez unikalną ogólnokrajową organizację usługową, osiągnęło swoje pierwsze zyski w 1937 r. Trzy lata później Cummins zaoferował pierwszą w branży gwarancję na 100 000 mil.

W latach pięćdziesiątych ubiegłego stulecia Ameryka zaangażowała się w realizację ogromnego programu budowy autostrad międzystanowych, a silniki Cumminsa napędzały dużą część sprzętu, który budował drogi, oraz tysiące ciężarówek, które zaczęły po nich jeździć. Kierowcy ciężarówek wymagali oszczędności, mocy, niezawodności i trwałości, a Cummins im to zapewniał. Łącząc badania laboratoryjne i próby w terenie, między innymi spektakularne osiągnięcia na wyścigach Indy 500, Cummins dokonał przełomów technologicznych − z rewolucyjnym systemem wtrysku paliwa PT (ciśnienie−czas) z roku 1954 na czele. Pod koniec lat pięćdziesiątych zyskał obroty przekraczające 100 milionów dolarów i osiągnął czołową pozycję na rynku silników wysokoprężnych dla ciężkich pojazdów ciężarowych.

Kontynuując rozwój swojej działalności w Stanach Zjednoczonych, firma zaczęła również wykraczać poza tradycyjne granice. W roku 1956 Cummins otworzył pierwszy zagraniczny zakład produkcyjny w Shotts w Szkocji, a do końca lat sześćdziesiątych przedsiębiorstwo rozszerzyło sieć sprzedaży i usług do 2500 sprzedawców w 98 krajach. Obecnie Cummins posiada ponad 5000 obiektów w 197 krajach i terytoriach.

Cummins pod wizjonerskim przywództwem J. Irwina Millera tworzył silne związki z krajami rozwijającymi się, takimi jak Chiny, Indie i Brazylia, gdzie firma zdecydowanie zaznaczyła swoją obecność przed większością innych wielonarodowych przedsiębiorstw ze Stanów Zjednoczonych. Cummins rozwinął się jako jeden z największych producentów silników w Chinach i Indiach, a przez ostatnie trzy lata mniej więcej połowa obrotów przedsiębiorstwa była generowana poza Stanami Zjednoczonymi.

Cummins nie jest już tylko firmą zajmującą się produkcją silników, ale globalnym liderem branży wytwarzania mocy o obrotach przekraczających 13 miliardów dolarów w 2010 r. Firma to rodzina wzajemnie powiązanych, a jednocześnie zróżnicowanych przedsiębiorstw, które współpracując, tworzą lub zwiększają wspólną wartość.

Cummins jest zorganizowany wokół czterech segmentów biznesu − silniki, agregaty prądotwórcze, podzespoły i dystrybucja − i oferuje wyroby oraz usługi klientom w ponad 190 krajach.

Firma jest liderem technologicznym na rynku silników Diesla, jej pracownicy nieustannie opracowują nowatorskie rozwiązania, aby sprostać coraz trudniejszym wyzwaniom zwiększania czystości pracy silników. Cummins był na przykład jedynym przedsiębiorstwem w branży, które spełniło normy EPA 2010 dla emisji NOx, wypuszczając na rynek na początku 2007 r. nowy turbo diesel 6,7 litra do ciężkiego pick-up’a Dodge Ram.

Duch innowacji i zaangażowania w zapewnienie jakości Clessie Cumminsa jest nadal silny, blisko wiek później, wśród niemal 40 000 pracowników przedsiębiorstwa zaangażowanych przy projektach, produkcji i sprzedaży wyrobów, które można znaleźć niemal w każdym rodzaju pojazdów na świecie.

 

Aby dowiedzieć się więcej zapraszamy do działu silniki Cummins